вівторок, 13 вересня 2011 р.

“Розумні” іграшки для розвитку дітей раннього віку

Усі батьки мріють бачити своїх малюків здоровими і розумними. Однак, в ході спостережень вчені помітили, що в сім'ях, в яких дорослі основну увагу приділяють тільки харчуванню та догляду за немовлям, не піклуючись про його психоемоційний розвиток, діти ростуть гірше і хворіють частіше. Чому?
розвиваючі іграшки для дітей
Дитина - дивовижне і унікальне створіння, в яку природа заклала величезний потенціал. Для її успішної реалізації купується величезна кількість іграшок, дуже гарних з точки зору дорослих, але часто абсолютно не потрібних і нецікавих дітям. Якось одна мати розповідала мені, що улюбленими іграшками її маленького сина є каструля з ложкою. Інші батьки пригадували, що іноді покупка дорогих іграшок зовсім не викликала інтересу в дитини і вона продовжувала грати улюбленими речами.
У перші 6 місяців життя формується зір, дотик і слух малюка. Розмовляти з ним потрібно тихим ніжним голосом, тому що дитина добре чує і розбирає тільки тиху мову. Під час годування малюка треба тримати якомога ближче до грудей мами (контакт "шкіра до шкіри"). Якщо дитина отримує суміш, неприпустимо годувати його в ліжечку, для відчуття безпеки йому потрібно відчувати тісний тактильний контакт .
Коли малюку виповниться 1 місяць йому знадобиться перше брязкальце. Воно повинно бути простим, з приємним звуком, бажано червоного, синього або зеленого кольору (їх діти найкраще розрізняють) і мати досить тонку ручку, щоб можна було вкласти його в руку дитини. Крім того, іграшка повинна бути легкою і безпечною, щоб дитина могла її відчути.
У віці 2-3 місяці дитина починає цікавитися великими яскравими предметами. Вона довго розглядає килим, завіски, яскравий рушник. З малюком потрібно багато говорити, намагаючись, щоб він бачив губи мовця, тоді маля буде намагатися імітувати ці рухи і почне "гуліть".
З 4-х місяців найважливішим для малюка стає пізнання через відчуття. Малюк починає м'яти і тягти до рота свій одяг, перебирати край ковдри або пелюшки. Брязкальця повинні бути легкими і з тонкою ручкою, щоб малюку було зручно їх захоплювати.
З 6 місяців дитина починає сама створювати звуки: їй треба багато стукати. Вона починає усвідомлювати переміщення предметів у просторі: їй необхідно їх кидати. Це позитивні моменти в її розвитку – вони свідчать про те, що тепер можна купувати і більш складні іграшки, в яких потрібно натискати на кнопки, вкладати маленький предмет у великій або збирати і розбирати пірамідки.
У віці 7 місяців можна організувати гру в "хованки": накривати іграшку пелюшкою, стимулюючи дитину до її пошуку - це подарує Вам багато радості і зблизить з малям!
У 8 місяців можна познайомити дитину з книжкою. Важливо, щоб на картинках був один предмет, чіткий, великий і барвистий. Ігри в "ладушки", "Сорока-ворона" і "Козу рогазу" допоможуть дитині краще навчитися керувати своїм тілом.
З 1 року у гру повинні бути включені і звичні заняття маляти: діти з задоволенням будуть годувати і укладати спати ляльку, навантажувати машинки, перевозити на них вантажі і т.п.
І на закінчення: якщо дитина може довгий час грати на самоті, при цьому не шуміти і нічого не розкидати, це скоріше мінус, ніж плюс. Часто в подальшому житті такі діти відстають у розвитку від однолітків.





Немає коментарів:

Дописати коментар